Chronicle

Skrivet 2012-05-06 Klockan 17:59:24

Jösses.

Jag vibrerar lite fortfarande. För första gången på väldigt många år ville jag se om en film dagen efter.

Fy fan vad bra det här var!

Josh Trank
har nu bufflat sig in på min väldigt exklusiva lista över människor som jag måste följa maniskt och slänga mig över allt som de har haft någonting med att göra.

Chronicle innehåller så väldigt mycket att bli glad över: Den är oerhört genomtänkt, både vad gäller handling och genomförande. Den målar upp en nyanserad bild av karaktärerna och det finns inget absolut förhållande mellan gott och ont. Filmen är en väldigt trovärdig skildring av vad det är som kan få utsatta människor att drivas till galenskap. Effekterna är bombastiska utan att vara överdrivna. Man har lagt mycket energi på de små detaljerna vilket gör helheten så jävla mycket bättre. Postern är helt fantastisk. Och så fortsätter det.

För att göra en koppling till mitt förra inlägg: Det är filmer som den här som gör att man har överseende med all annan skit som klassas som underhållning idag.


Betyg: +4,6







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!