A Lonely Place To Die

Skrivet 2012-01-02 Klockan 09:59:50

Då var det igång.

En oväntad hjälte, med potential att växa i rollen, har blivit kallad att utföra ett episkt uppdrag av en mystisk budbärare. På resans gång kommer han att utsättas för fruktansvärda prövningar och komma till livsomvälvande insikter om sig själv. Slutligen står han öga mot öga med sin hänsynslösa nemesis och efter att först se ut att förlora finner han till sist styrkan inom sig och går segrande ur striden.

The End.

En välbeprövad formel. Och det här årets bloggande skulle mycket väl kunna följa den. Jag har som mål att krossa alla invändningar mot mina åsikter med mitt skarpa intellekt och slutligen frälsa alla de som tvekat och göra deras värld lite bättre att leva i. Även om det kommer att krävas en hel del skam och tårar från deras sida.

Ett tidlöst epos, helt enkelt.

Därför känns det jävligt ovärdigt att börja denna saga med en fruktansvärt alldaglig film. A Lonely Place To Die handlar om ett gäng bergsklättrare ute i den skottska vildmarken som råkar hitta en kidnappad flicka. Kidnapparna ser givetvis inte på detta med blida ögon och jakten är därmed igång.

Även om titeln är ganska tung är filmen väldigt lättsmält. Likt sparrissoppa rinner den bara ner och man känner sig varken mätt eller belåten. Karaktärerna gör inte nåt minnesvärt intryck och och även om den ene av kidnapparna levererar en ganska ond monolog, är det knappast tillräckligt för att få en att orka sparka igång känsloregistret.

Dock grämer jag mig inte särskillt mycket över att ha förlorat de där 99 minuterna (mest för att jag inte hade något bättre för mig) och filmen funkar en apatisk nyårsdag. Årets första film klarar sig precis från nödslakt.


Betyg: +1



Kommentarer
Postat av: Coulrophobiac/sjuliterkiss/maze

Skrivet 2012-01-02 Klockan 11:26:05
maze: "Ok, min första instinkt är att hugga på din analys och fullständigt såga ditt resonemang som ledde fram till slutbetyget på den här filmen. Men någonting känns inte rätt..."



Coulrophobiac: "Kanske är det så att vi känner oss lite sårbara och schizofrent avskalade (smaka på ordet) efter nattens icke-existerande sömn... eller är det så att det nya året välsignat oss med en sällan skådad medmänsklighet?"



maze: "Likt vikten av en imploderande stjärna med doften av drömmar överraskar jag, som Coulrophobiac var inne på, att istället luta mig tillbaka och ta till mig av vad du skriver."



7literkiss: "dem har alltså inte sett filmen"



maze & Coulrophobiac (i kör): "Håll käften!"



puss.

URL: http://twitter.com/coulrophobiac

Postat av: Adbeng

Skrivet 2012-01-02 Klockan 11:39:24
Alltså Bobby. Så länge jag sett fram emot att ha något att hugga på så väljer du en film som inte bara jag inte har sett, men som ingen annan någonstans heller har sett, ever. Så antar att mitt första hugg blir att du gör premiär med listan utan att jag får möjlighet att säga att filmen var dålig.. och det är riktigt dålig stil.

Postat av: Chefen

Skrivet 2012-01-02 Klockan 15:45:32
Masse, om du någonsin besudlar min sida igen med en felanvändning av "de" och "dem" så vägrar jag att uppmärksamma alla eventuella Lindsay Lohan-filmer. Om hon nu skulle göra nån. Eller överhuvudtaget fortfarande lever.



Och Adde: Din besvikelse är som protein för mig - utan den hade jag sakta tynat bort.


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!