A Very Harold & Kumar 3D Christmas

Skrivet 2012-01-28 Klockan 13:44:18

Riktigt störigt.

Det här är en skitfilm. Det går liksom inte att komma ifrån.

Men det ger mig ingen njutning att såga den.

En film som Real Steel som har ambitioner att faktiskt leverera någon slags kvalitet men som misslyckas kapitalt med detta är väldigt tillfredsställande att spy ut sin galla över. Om någon som engagerat sig i dess skapande mot förmodan skulle ta del av mina åsikter skulle de förmodligen ta illa upp. Förhoppningsvis skulle mitt föraktfulla raljerande såra deras stolthet. Om jag lyckas träffa precis rätt kanske de till och med skulle fälla en tår och må själsligt dåligt över sitt misslyckande.

Men en film som A Very Harold & Kumar 3D Christmas bjuder inte upp till dans på samma sätt. Precis alla som varit inblandade i produktionen vet att det är en ganska dålig film. Ingen investerar sin själ i arbetet. Filmens enda aspiration är att få någon, vem som helst, att skratta i alla fall en gång under filmen.

Och jag gjorde ju faktiskt det.

Nånstans där bland allt uppenbart och avsiktligt 3D-missbruk och halvhjärtade stonerskämt undslapp jag mig ett skratt innan jag hann hindra mig själv. Så då har de väl lyckats? Kan man såga någonting som uppfyller sitt syfte?

Ja. Det kan man.

Detta är skit. Ibland är det underhållande att titta på skit. Men det är skit icke desto mindre.


Betyg: -2,5




Kommentarer
Postat av: Maze

Skrivet 2012-01-30 Klockan 19:49:23
Ok, första filmen för min del 2012... som vi synchat iaf. Och ja, hur mycket jag än vill såga ditt resonemang så får jag tyvärr för alla som älskar beef hålla med. trots att både mexaren och NPH är med... lite självdistans bjuder den på, men det känns som att alla som var med är väl medvetna om att det är en skitfilm de har att göra med....



puss

Postat av: Holmström

Skrivet 2012-02-01 Klockan 20:01:25
Kan inte förstå att du för det första kommit på tanken att se denna filmen efter omslaget. Horribelt. Jag har inte sett den men ger framsidan och filmen -100!



Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!