The Devil's Double

Skrivet 2012-01-22 Klockan 00:47:42

Galenskap.

Ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och ett ämne som gör sig jävligt bra på film.

Förutsatt att det görs rätt. Av rätt folk.

Tyvärr lyckas inte the Devil's Double riktitgt nå den där höjden av galenskap som storyn har potential att leverera. Framförallt beror detta på att Dominic Coopers porträtt av Uday Hussein inte riktigt får det att krypa i kroppen på en. Det känns lite karikatyraktigt.

Och egentligen är det inte en dålig skådespelarinsats. Jag respekterar dem som kan använda sig av spott och dräggel på ett dramatiskt sätt. Väldigt stilfullt.

Men jag antar att den ärade Tom Hardy har förstört mig för alla andra. Det är en rejäl man-crush jag råkat ut för...

Så jag fortsätter min masochistiska Idol-turné på jakt efter den aktör som kan få mig att må absolut sämst. Just nu ser det ut som att den här säsongen redan är avgjord och att Hardy kan sälla sig till tidigare vinnare, som Idol-Ben (Foster), Idol-Heath (Ledger) med flera.


PS. Lite pluspoäng pga en badass poster.


Betyg: +3,2




Kommentarer
Postat av: Tjuck Norris

Skrivet 2012-01-22 Klockan 02:07:10
haha klockers att du skriver en recension utan att nämna nånting om själva filmen förutom att där är en avsaknad av Tom Hardy, och så får den dessutom nästan full pot.. imponerande.




Postat av: Chefen

Skrivet 2012-01-22 Klockan 09:07:03
I dagens samhälle, där slösurfandet har blivit något reflexartat och automatiskt, tänker jag inte använda min sjukt dyrbara tid till att redogöra för en films story när IMDb bara är en app borta.



Och det är en hård man-crush som sagt. Från och med nu blir det avdrag på alla filmer som inte Hardy är med i...

Postat av: Maze

Skrivet 2012-01-23 Klockan 10:11:18
Bobby har du dissat min kommentar på 50/50 ellårrr?!

Sen vill jag gärna ha redovisat om där finns med en (ok, jag orkar inte googla stavninging nu, så såga den gärna) fadha-jin eller två? Gärna i tag-team mot en ferioöst rabid pitbull eller liknande.

Postat av: Chefen

Skrivet 2012-01-23 Klockan 19:44:23
Ber om ursäkt, Mazda. Mycket i bloggvärlden nu. Galor och skit vet du...



Men för att förtydliga min tidigare order: Listan ska vara din första input i allt vad filmkritik heter. Listan ska vara det fundamentet som du bygger dina egna, mindre viktiga åsikter på. Sen om du känner att du saknar viss formalia hänvisar jag dig till kommentaren ovan.


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!