Skam

Skrivet 2012-07-18 Klockan 20:19:49

Vaknade i full panik inatt igen.
 
Efter att ha kämpat mig loss från mina genomblöta lakan rusade jag ut på balkongen och vrålade ut min ångest i nattmörkret, samtidigt som regnet sköljde bort den slemmiga hinna av skam som täckte min hud. Sen satt jag och flåsade på utemöblerna ett tag, något lättad. Men jag visste att det bara var tillfälligt. Jag har upprepat samma procedur i ett par veckor nu.
 
När jag väl orkar mig utanför lägenheten gör jag allt för att undvika alla anklagande blickar. När jag går på ICA möts jag av förakt och besvikelse. Jag vågar inte gå ut om helgerna längre för jag vet att alla bara kommer att undvika mig.
 
Jag har svikit ett förtroende.
 
Jag vet att det inte är okej att förneka er den strida ström av sylvassa kulturreflektioner som ni vant er vid. Jag vet. Men det ena ledde till det andra och plötsligt stod jag framför ett berg av ofärdigt arbete. Och jag har ännu inte lyckats hitta ut ur den lavin av ångest som begravt mig.
 
Därför måste jag nu ta till något av en nödlösning. Jag förstår om ni blir upprörda, men ibland måste man sätta sig själv i första rummet. Man måste inse sina begränsningar, även om man aldrig tidigare upplevt några.
 
Jag ber om ursäkt i förväg, mina vänner, men här kommer ett par filmer med en kort kommentar och betyg.
 
(För er lite mer hängivna läsare kommer detta antagligen att bli en ganska nostalgisk upplevelse, då föregångaren till denna ädla blogg såg ut ungefär så här.)
________________________________________________________________________________________________
 
Contraband
100 minuter spänning. Nästan jobbigt.
Betyg: +3,0
 
Corolianus
Välcastat, men ganska högdraget.
Betyg: -0,2
 
Perfect Sense
Kul idé, men tråkig.
Betyg: -1,3
 
Shame
Välspelat och ångestladdat.
Betyg: +1,4
 
Young Adult
Drama om en trasig prom queen. Theron levererar.
Betyg: -0,9
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!