The Amazing Spider-Man

Skrivet 2012-07-29 Klockan 19:59:15

Var på bio med en tioåring häromdagen.
 
Jag köpte vars en mellan popcornmeny till oss. Jag tog en vatten medan min unge kamrat som fortfarande inte hade kommit ur det beroende som etablerats i bollklubbens omklädningsrum tog en Cola.
 
När vi väl satt oss började en grundlig genomgång av Marveluniversumet, och då givetvis med fokus på Spider-Man. Mitt minne behövdes friskas upp eftersom jag inte läst tidningarna på flera år, men tioåringen fick fortfarande en tidning hem i brevlådan varje månad och hade allt färskt i minnet. Vi försökte reda ut hela klon-eran i berättelsen, diskuterade de coolaste fienderna och vägde för och nackdelar med introduktionen av Spider-Man 2099.
 
Föga överraskande var vi överens om det mesta.
 
Plötsligt började trailerserna (?) rulla och vi tog det båda som en signal att det var dags att hålla tyst.
 
Lite drygt två och en halv timme senare kom vi ut ur salongen. Min kompis studsade av upphetsning. Det var uppenbarligen det coolaste han sett och det var nästan precis allt vad han önskat av filmen.Han kunde inte sluta pladdra om hur fräck dräkten var eller alla feta 3D-sekvenser.
 
Jag var dock lite svalare i mitt mottagande. Jag hade ju hoppats på en ny serie superhjältefilmer som kunde fylla det hål som Batman skulle lämna efter sig. Och även om filmen återupprättade min favorithjältes namn något efter den förra katastroftrilogin kan man kan väl lugnt säga att filmen inte riktigt var på Nolans nivå. Men samtidigt var det intressant hur Peters föräldrar fått ta en nyckelroll i storyn och det öppnade faktiskt upp för en bra följetång. Och sen vet jag inte riktigt hur jag ställde mig till att ha Lizard som bad guy och jag gillade inte riktigt de friheter de tagit sig med hans karaktär.
 
Men. Sen kollade jag på min unge kamrat och hur uppspelt han var. Och vem vet. De kanske gör de andra filmerna lite mörkare. Och både jag och min kompis hoppas så sjukt mycket på att Spider-Man i någon av de kommande filmerna ska behöva handskas med vår gemensamma favoritnemesis klädd i röd symbiotdräkt.
 
För då jävlar kan det bli mörkt och barnförbjudet, och jag kan vara glad att det bara är jag som är medveten om att tioåringen sitter bredvid mig i salongen.
 
Betyg: +3,5
 



Kommentarer
Postat av: felicia

Skrivet 2012-07-30 Klockan 01:14:25
spider man <3

URL: http://efji.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!