This Means War

Skrivet 2012-07-05 Klockan 21:24:54

Toms agent knäppte med fingrarna framför ögonen på honom.

"Tom! Tom! Lyssnar du på vad jag säger?"
 
Det gjorde han inte. Toms tankar hade vandrat bort för en sekund. Den intensiva värken från gårdagens träningspass gjorde det svårt att koncentrera sig. Man blir lite öm i kroppen av att brottas med en 5 meter lång vithaj i en inomhuspool. Speciellt om man avsiktligt lämnat den utan mat i ett par dagar. Dessutom hade den där återhämtningsshaken gjord på strutsägg, hingstblod och kreatin inte riktigt landat som den skulle i magen.
 
"Jag sa att du behöver bredda din image. Du måste visa att du kan mer än att agera våldsam naturkraft i välskrivna och djupt artistiska filmer. Du måste tilltala den breda massan. Jag har fixat en riktigt schysst rom-com till dig."
 
"Njae... Jag vet inte riktigt" svarade Tom tvekande. "Det känns inte riktigt som nåt jag skulle vilja göra."
 
"Men det är med Reese Witherspoon!"
 
"Nä fy fan! Det går jag inte med på! Har du sett hur mycket skit hon varit med i?"
 
"Jo, i och för sig... Men det är lite action i filmen och jag har fått manusförfattaren att skriva in lite feta fightingscener till dig, där du kan flasha dina sjuka MMA-skills!"
 
Tom kände sig för trött för att argumentera. Dessutom skulle han ju iväg på den där jordenrunt-resan nästa månad. Tanken var att han skulle leta upp de största kampsportsmästarna i världen och utmana dem i en kamp till döden, en efter en. Han behövde ju faktiskt en liten budget tills dess.
 
"Ok då. För den här gången."
 
...
 
Ett halvår senare stod Tom framför dörren till en dojo i Brasilien. Han kunde fortfarande inte fatta att han gick med på att göra den där jävla filmen. Vilket snedtramp.
 
"Hur fan tänkte jag?" sa han tyst för sig själv.
 
Han öppnade dörren och möttes av en mörk man sittandes i lotusställning. Mannen tittade upp och hans lugna blick övergick gradvis till intensiv skräck. Mannens namn var Anderson Silva.
 
"Visst ja", tänkte Tom. "Det var ju därför".
 
Han spände sina nävar så att knogarna knakade och gick in i rummet.
 
 
Betyg: +2,0
 

 


Kommentarer
Postat av: Tjuck Norris

Skrivet 2012-07-07 Klockan 17:19:02
eeeh? rögat?

Svar: utveckla. eller avgå.
listan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!