Snow White and the Huntsman

Skrivet 2012-06-20 Klockan 22:09:08

Det här var jävlar i det en film i min smak.

Är ju något av en nörd när det kommer till fantasy och den här filmen har det mesta - magi, troll, dvärgar, osv. Och dessutom är alltihop fantastisk fint och fantasifullt gjort.

Jag kan glädja alla mina tusentals kvinnliga läsare med att jag tycker det är fantastiskt fint med en film där kvinnan verkligen är en hjälte och inte bara ett våp, och där kärlek inte är det viktigaste. Det är Snow White som är nyckelpersonen och filmens manliga actionhjältar är där för att backa upp henne.

Man har dessutom lyckats ge drottningen ett bra djup och ett motiv för hennes galenskap. Och Charlize Theron leverar nåt rent djävulskt!

Man kan väl säga att Snow White and the Huntsman är allt som inte Mirror Mirror är.

En rolig/konstig grej är de sju dvärgarna. I själva verket är det normalstora skådespelare som gör rollerna och man har trickfilmat dem till dvärgar. Varför man gjort sig denna mödan övergår mitt förstånd, men lite underhållande är det.


Betyg: +3,1




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!